ちゃんぷるー日記

沖縄関連の情報と体にいいもの、美味しいものを紹介しているサイト「ちゃんぷるー・どっとこむ」店長の日記です。

Monday, December 26, 2011

ソーシャル・ネットワーク The Social Network

クリスマス三連休の間に、録画したソーシャル・ネットワーク を観ました。息子が録画したもので、話題作だったから期待せずに観ましたが、意外と面白かったです。主人公ザッカーバーグを演じた俳優は本人そっくりだったし、天才のオタクとはこうなんだろうなあ、という機関銃トークに説得力がありました。アカデミー主演男優賞にノミネートされたのも納得の演技ですね。
すごく嫌なヤツというわけではないのに、やってることは結果的に最低、というのが天才の天才たる所以か。人と繋がるためのSNS創設者が、その成功へと進むうちに数少ない恋人や友人を失っていく、というのが何とも皮肉で映画的でした。
During the last three-day weekend, I saw The Social Network  that my son recorded.  I just saw it just because it gained a lot of attention, and with no big expectation, but I enjoyed it very much.  The leading actor looked just like Zuckerberg himself, and his machine-gun talk convinced me that a real genius must be just like that.  No wonder he was nominated for Academy Award as the best leading actor.
It is interesting as a cinema that Zuckerberg is not a real jerk, but what he did turned real nasty as a result.  Maybe that's because he is a real genius.  It is also very ironical that as he tries to make his Facebook, a tool to connect people, successful, he looses his few girl friend and friend.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home