ちゃんぷるー日記

沖縄関連の情報と体にいいもの、美味しいものを紹介しているサイト「ちゃんぷるー・どっとこむ」店長の日記です。

Tuesday, November 25, 2008

ハンマースホイと蜷川実花

この秋はすっかり芸術づいています。22日は上野の国立西洋美術館でウィルヘルム・ハンマースホイの展覧会、23日はオペラシティーで蜷川実花の写真展を観賞しました。前者では抑えた静かなる詩情を、後者ではポップでカラフルな自然を堪能しました。どちらも盛況でしたが、蜷川実花の方は圧倒的に若者が多く、もしかしたら私が最年長だったかも?

I've been lucky to visit art museums this autumn. I went to the National Museum of Western Art at Ueno for Vilhelm Hammershoi exhibition on 22, and Opera City Art Gallery at Shinjuku for photo exhibition of Mika Ninagawa. I enjoyed Hammershoi's poetry of silence and Ninagawa's heavenly colors. Both exhition attracted much audience, but at Ninagawa's photo exhibition, most audience are the young. I might have been the eldest!

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home