ちゃんぷるー日記

沖縄関連の情報と体にいいもの、美味しいものを紹介しているサイト「ちゃんぷるー・どっとこむ」店長の日記です。

Tuesday, February 02, 2010

嫌われ松子の一生 Memoires of Matsuko

更新が滞りがちなこの日記、なるべく頻繁に更新するため今日から観た映画の感想を書いていきたいと思います。
まずは先日娘が借りてきた嫌われ松子の一生。ものすごく暗いストーリーなのに明るく、ポップな映画。私は好きでしたねえ。音楽も良かった。日本人がやるミュージカルってどうもダサい印象があるのですが、中谷美紀は歌も踊りもまずまずで、見ごたえがありました。ミュージカル場面は音楽も映像もオシャレで素敵。個人的には、私の夢を映像化した?って思えるような色使いが好きでした。瑛太が出るから観たんだけど、瑛太以外の人がみんな好演してました(笑)。
In order to update this blog more often, I decided to write about movies I watched.
First movie is Memoires of Matsuko, a DVD my daughter rented the other day. Its story is terribly sad, yet the movie is bright and pop. I like it very much. I have an impression that Japnaese musicals are somehow ugly, but music and dance in this movie are very sophisticated and pretty. Personally, I like the tone of the movie which makes me think, "is this my dream?" I watched this movies just because Eita is in, but every actor/actress but Eita plays very well. ^_^;



Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home